Szukaj na tym blogu

czwartek, 14 sierpnia 2014

Meldowanie

Mam wielu znajomych w ZHP-ie, tych starszych, ale też tych co dopiero dołączyli.Zauważyłam, że mają problem z meldowaniem się.
Więc jak się meldować?
1.Kiedy w jakiejś sytuacji druh/druhna wywołuje twoje twoje imię i nazwisko stajesz na baczność i odpowiadasz:"stem"
2.Później druh/druhna woła :"do mnie" W tedy biegniesz do druha/druhny.Natomiast w trakcie apelu jest inaczej
3.I teraz zaczyna się problem.Co powiedzieć?Więc:stajesz na baczność i podnosisz trzy palce,a kciukiem przytrzymujesz mały palec.Natomiast jeśli meldujesz się w berecie(salutujesz) podnosisz palec wskazujący i środkowy do krańca beretu.Czekasz,aż druh/druhna podniesie rękę i opuszczacie razem.
4.Co powiedzieć?Otóż mówisz np.Druhu odkrywco ochotniczka Nowak melduje się na rozkaz.Najpierw mówisz druhu lub druhno później jego/jej stopień następnie swój stopień później swoje nazwisko i kończysz mówiąc "melduje się na rozkaz".
5.W tedy druh/druhna coś mówi i na koniec meldujesz( jeśli jesteś bez beretu) lub salutujesz (jeśli masz beret)

Mam nadzieję,że Wam pomogłam ;) Opisałam jak jest u mnie, natomiast niektóre osoby mają rogatywki wtedy salutuje się jak do beretu.Wiem również,że gdzie indziej na początku mówi się: "Czuwaj Druhu..."Najlepiej jak sie dowiedzie od swojej drużynowej lub drużynowego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz